Moja refleksja z prowadzenia zajęć próbnych w przedszkolu

 W ramach mojego kierunku , czyli Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna na drugim roku mam praktykę wychowawczo- dydaktyczną w przedszkolu. W dniu jedenastego kwietnia odbyłam moje pierwsze zajęcia próbne.

Odbyte przeze mnie praktyki wychowawczo-dydaktyczne w przedszkolu stanowiły cenne doświadczenie, które pozwoliło mi nie tylko zweryfikować zdobytą wiedzę teoretyczną, ale także rozwinąć kompetencje pedagogiczne i społeczne.

Praca z dziećmi była dla mnie okazją do głębszego zrozumienia specyfiki pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego oraz roli, jaką pełni w rozwoju emocjonalnym, społecznym i poznawczym dziecka.

Już od pierwszego dnia gdy poszłam zapoznać się z dziećmi zauważyłam, jak ważna jest umiejętność nawiązywania relacji z dziećmi – opartych na zaufaniu, empatii i zrozumieniu.

Jednym z wyzwań podczas prowadzenia zajęć było dla mnie samo przygotowanie scenariusza zajęć. Stresowało mnie to, ponieważ pisząc scenariusz trzeba założyć co się będzie dokładnie działo, a jednocześnie należy mieć na uwadze , że trzeba być elastycznym . Kolejnym wyzwaniem było to żeby pokierować całą grupą- wymagało to nie tylko dobrej organizacji, ale także elastyczności i szybkiego reagowania na zmieniającą się dynamikę grupy.

Scenariusz moich zajęć dotyczył edukacji matematycznej w formie zabawy tematycznej, której głównym celem jest nauka ważenia przedmiotów na wadze szalkowej oraz rozwijanie współpracy w grupie. Dzieci, wcielając się w rolę pomocników Instytutu Komisji Miar i Wag, wykonywały zadanie polegające na ważeniu zabawek i przedmiotów przedszkolnych, zapisując wyniki w tabelach. Pracując w zespołach, uczyły się porównywania masy i samodzielnego formułowania wniosków. Zajęcia miały charakter praktyczny i angażujący, a fabularna forma miała sprawić, że dzieci będą chętnie uczestniczyć w nauce przez działanie i doświadczenie.

Praktyki uświadomiły mi także, jak wielką odpowiedzialnością jest praca w przedszkolu. Nauczyciel nie tylko przekazuje wiedzę, ale także modeluje postawy, wspiera rozwój emocjonalny dzieci oraz współpracuje z rodzicami i innymi pracownikami placówki.

Podsumowując, praktyki były dla mnie niezwykle wartościowym doświadczeniem, które spowodowało we mnie większą pewność siebie w kontaktach z dziećmi, nauczyłam się lepiej planować zajęcia, a także zrozumiałam, jak ważne są cierpliwość, zaangażowanie i konsekwencja w pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego.

A to praca, którą dostałam od dziewczynki z mojej grupy, w której prowadziłam zajęcia próbne:



 

 

 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przemyślenia po praktyce w przedszkolu

TikTok – zmora dzisiejszych czasów i powód uzależnienia, czy aplikacja do zdobywania wiedzy?